|
|
|
|
|
|
|
|
19 століття. 4. Ми можемо бачити єдине маленьке вікно, а в кутку — грубу. 5. Тут ми бачимо збірки творів Т. Шевченка, які були видані 100 років тому. 6. Люди приходять сюди, щоб віддати шану безсмертному поетові.
78.* Do task З on page 92.
Lesson 15
|
|
|
|
|
|
79. Tell your classmates what you know about Taras Shevchenko. Use the following questions as a plan.
Where is the building situated? What does the plaque read?
What does the visitor feel when he visits one room after another?
The walls are covered with drawings and paintings, aren't they? When were the collections of works printed? What do the drawings show? What is the furniture in the room?
What does the display of the poet's personal effects include? Why are people coming here?
80. Do exercise 3.
81. Do exercises 50. 57, 70.
82. Translate Into English. (Consult §§ 34—39.)
1. Що зараз робить Тарас? — Він читає. 2. Що вже. зробив Петро? — Він прочитав текст. 3. Чи переклав він уже статтю? — Так. 4. Що він перекладає? — Статтю. 5. Він уже переклав статтю, чи не так? — Ні. 6. Він не читас щодня, чи не так? — Так, не читає. 7. Що Йому більше подобається, читати чи говорити англійською мовою? — Говорити. 8. Хто чи тяг. книжку? — Моя сестря. 9. Коли ти читав цю книжку? — Вчора.
83. Do task 4 on page 93.
84. * Be ready to write c control paper. Do exercises 3, 6,25, 34, review §§ 34—39. Be ready to write a composition on one of the topics: "Ukraine", "Kyiv". "Science in Ukraine".
|
|
|
|
|
|
|
|
|